Saturday, December 4, 2010

split identity?

Agak malas sket rini sebenarnya (Kat umah memang salu malas pon =_=||).

Tengah online2 ngan malasnya, tetiba kedengaran suatu bunyi yang sangat merdu. hehe

~kimi dake ni aita kata yo~itsu daate aita kata yo~lalala~

Ohh~ jap2 henpon aku rupanya. Ngan semangatnya aku pon lari2 laa pegi angkat tepon.

"Hello?"

.. Teka sape - ALIYA!!

kasi promote sket.. lawa kan dy >___<

haha. Rasa cam freshen, energize, recharge(?) sket pas sembang2 ngan dy. Over sangat ke aku nye description tuh?.. haha! Maksud aku, pas sembang2 ngan dy ase cam xlaa malas lagi. Da lama tak jumpa.. macam2 laa cite yang kuar kan. hehe~ Cam cheer sket pastu. hehe lebih bersemangat! (hiperbolic sket)

Eheh yela bila pikir balek kan, dy jek aku nye kawan baek dari kecik.. yang stays until now. Life: people come & go. So does friendship. But she's different. Maybe sebab kitorang sepupu kot. Mana ley putus kan! HAHA! Maen sesama, gusti sesama (gusti.. aku salu dok tepi jek bila dyorang maen.. yeye aku lembik sket=_=||), kena marah sesama, gelak sesama, kongsi cite sesama. She's straight & loud. Dunno if it's good or bad, but I'm comfortable with it^^

Eyh aku bukan nak cite sal ko laa aliya. Panjang lak essei sal ko. =P

Anyway apa yang dy cakap kat aku tadi sebenarnya yang menjadi topik entry aku arini. hehe. Bunyik cam siyes jek. LOL.

Ada sesape yang ade split identity tak?.. Aku rasa aku ada split identity laa. Means aku saket ke wei?.. sakit mental?!! HAHA!


Bila aku kat umah jek, aku jadik sorang yang cold. Bukan "cool" tapi "cold". Sangat cold. Bila kat umah, aku buat hal senirik jek. Tak suka cakap sangat, tak peduli orang sekeliling, buat hal senirik. Kira macam teori perkembangan moral : teori teleologi- personal egoisme. Hehe apply subjek moral sket.

Tak taw la nape kat umah aku jadik sangat cold. Ngan sume orang pon. Mama, abah, adik2, bibik. Asal aku kat umah jek, I turn to such mode. Automatically. It's like a non-voluntary action. Sama macam bernafas, mata berkelip etc. All pon non-voluntary action. Yeap, so does this "cold" mode acting on me- Non-voluntary.

I'm not me when I'm at home. I mean I am me. But not truly human me. I turn to cold me. Agak kurang berperasaan, takde rasa apa2, quite robotic. HAHA!

Tapi bila kat tempat laen ok plak. Bila luar dari umah. Kat umah kawan ke, sepupu ke, kampung- kat umah tok ke, ok plak. Turn to normal-me mode. I wonder.. kenapa ye?..

ehe~ one of my fave movie. the human-robot! 

No comments:

Post a Comment