Monday, December 6, 2010

KMPP in my heart

where memories were created-KMPP. lawa kan? ^^

Kolej Matrikulasi Pulau Pinang. Aku sangat3 suka tempat ni. Tempat yang pada aku menyimpan banyak memori suka & duka. Cewahh cam jiwang lak. hehe~

Yep KMPP means so very much to me. Kat sini laa aku belaja jadik berani & "gila". HAHA! 

Benda gila pertama aku buat kat KMPP, panjat tangki air sebelah masjid yang setinggi hampir 3 tingkat kat KMPP ngan kawan baek aku, Wani. HAHA~ 

Ceritanya bermula dengan aku (bukan aku sorang, Wani pon!) yang tengah emo sket taim tu. Cam bengong2 aku pon saja2 laa cakap, 

"teringin nak panjat tangki air tu" (sambil berenti tengok tangki air tu ngan penoh perasaan). Beberapa saat pas aku cakap camtu, Wani respon, 

"jom". Slow & selamba je jawapan dia, tapi tegas & serius. 

Aku terlopong jap kat situ dengar respon si Wani. Biar betik budak nih! Tapi Wani ni, sekali dia cakap something, dia bukan main2. Perkataan yang kuar dari mulut dia, bukan ayat main2. Aku pandang muka Wani, mencari jawapan. Betul ke apa yang dia cakap ni?.. Dengan muka selamba, pandang aku & senyum. 

"Jom aa". 

Melompat aku dengar jawapan dia. Excited pon ada, takot pon ada. Yela dah laa baru 2 minggu masuk dah berani nak buat benda gila camtu. Buat nya kena buang matrix sape nak tanggungjawab?.. Seram kot. Sebagai sorang budak yang agak skema, mesti laa aku TAKOT! Tapi aku ikut jugak. Ikut dalam keadaan separa sedar. 

Petang tu kitorang pegi survey dulu tempat tu. Tengok2 pagar kawasan tu kunci. Kecewa. Wani geram, dia tolak2 pintu pagar tu. 

*Tapp!* terlopong kitorang dua.

Pintu pagar yang konon berkunci tu xkunci rupanya! Boleh bukak! HAHA!! Ngan hepinya kitorang tutup balik pagar tu & pusing nak balik ke hostel. Rancangan kitorang hampir kantoi bila taim nak balik tetiba terserempak ngan pak cik yang jaga kawasan tu. Dia tengok kitorang blah dari situ ngan pandangan suspicious gle. Seram kot. Aku dah pucat dah, tapi bila tengok Wani jalan ngan muka selamba & tak bersalahnya aku cepat2 jalan sebelah Wani.. bersama muka cuak aku tu.

Pukul 9 malam kitorang dah siap2; pakai baju itam, seluar itam, tudung itam, kasut..err takde kasut itam. pakai selipar jek. hehe~ Kebetulan malam tu ada ceramah kat masjid sebelah kawasan tangki air tu, ramai la plak orang kat situ. Tapi, buat2 berani gak ngan moto "takpe!" . 

Pelan2 bukak pagar kawasan tangki air tu & seludup masuk. Ngan gaya ala2 polis nak pegi tangkap penjenayah atau gaya askar akhirnya berjaya jugak kami masuk. Cepat2 panjat tangga. Nampak jek macam rendah tapi penat gak lari2 panjat tangki air tu wei! Tercungap2+peluh2 sampai kat atas tu. Tapi memang berbaloi aah. Pengalaman kot! HAHA! Pemandangan agak lawa, nampak lebuhraya, lampu2.. HAHA! seronok. Before turun, kitorang sempat tulis nama kitorang kat dinding tangki air tu. Siap dengan date & time lagi! hehe! Tapi tulis ngan marker silver jek. Tak taw laa skang ade lagi ke tak. huhu~

Pas kuar dari tempat tu, kitorang pegi maen basketball. Pukul 10.++ malam kat gelanggang basketball. Dah lama teringin nak main kat situ waktu malam. hehe~ Malam tu memang sangat seronok. Almost satu jam main tetiba mak guard datang, suluh2 kitorang dari jauh. Mula2 kitorang buat xtaw jek kat mak guard tu. Cewahh belagak! Pastu bila mak guard tu datang dekat baru kitorang cuak. Cepat2 cabut lari! HAHA!

Perhatian: Kanak2 atau pelajar2 jangan laa cuba ye. Tak baik langgar peraturan. hehe~

Secebis memori yang dapat dirakam^^ :
suka jalan2 kat sini petang2

Lab & tutorial

hero2 H3P3

Presentation English drama - Snowrella

Jamuan hari raya..majoriti theme purple rini

bilik kuliah

with Bella! (gelap sket..kat dlm dewan. hehe)

 Betapa KMPP sangat bermakna kat aku, even tengok gambar je pon dah feeling gle. *isk3*


No comments:

Post a Comment